srijeda, 17. listopada 2012.

ŠTO BI REKAO KONFUCIJE?


Mala je ovo zemlja za Vas velike:
Zato vam se klanjajući usput i sklanjamo!
Besposličarski šupkodavci, rekli biste u pravednom zanosu, orjunaši
i pterodaktili, vjerojatno čak i žongleri odrasli uz spomenike palim
borcima!

Nego što, ljudi moji, borci su uvijek
padali!

Padali su i kada nisu – padat će i kada svi započnu padati,
ali i onda kada više nitko velik ne bude
mislio na padanje.

Ljudi, u pravu ste, nikada više neću posumnjati u vaše blagoglagoljive kovine:
U glagolske priloge sadašnje!
U egzaktne future!
U imperative!

Niti ću maknuti tog čudnog Kineza iz naslova, makar ni on
ni Lao Tse ne bili do koljena literarno nadarenom glasnogovorniku
mitskih bitaka,
jedva preživjelom pripadniku neuništive nacionalnosti
te svima Vama,
niskorastući moji velikani!

A zašto bih ga micao?
Ionako se na kraju nitko neće pitati što bi rekao čovjek koji je vlasnik trgovine u Zvonimirovoj
pa neka njega ovdje da se s vama velikima
smijemo njemu
ribosomskom kao mitohondrij.

I neka te čudne bakterije na kraju prethodne strofe jer kako bi bilo
da se Vi veliki barem malo ne nasmijete meni malenom poput nokta
na nožnom palcu ćudorednog Mile
ili zakonodavnog Vice.

I neka slobode koju ste mi dali da se kudim veličajući Vaš
veliki niski rast uz cigarete koje ću netremice gledati
još godinama nadajući se da ću, ako vas zaborave,
i sam iskašljati želju za postojanjem
ravno kroz sinus,
ravno u školjku koja nikada neće
postati
morska.

Što bi rekao Konfucije, moj kogajebeni susjed iz države Lu:
Ma da nema naših velikih junaka
u mjerilu 1 : 100 ni rižina polja ne bi noćima
dozivala kišu,
ni majice po deset kuna ne bi se prodavale
ispod
dvadeset!


Nema komentara:

Objavi komentar